понеділок, 5 березня 2018 р.

Для учнів 9 - Б класу, завдання з 05.03 до 17.03

Українська мова
1.У зошиті пишемо диктанти, а потім перевіряємо за збірником:

2. Параграф 22 - 24 повторити правила, впр.324,347

Українська література
1. Бути готовими до аналізу поеми Т.Шевченка "Сон", обов'язково переглянути відео
2. с.208 - 209 питання 1- 3 письмово, 5 - 11 усно, 12 письмово.
2. Завести зошит 24 аркуші для підготовки до ДПА з української літератури, у ньому письмово дати розгорнуту відповідь на питання (міні - твір 100 - 150 слів)
1. Розкрийте мотиви ранньої творчості Т.Шевченка (Вам на допомогу http://www.ukrtvory.com.ua/referaty/lit109.html)
2. Які моральні цінності оспівано в українських родинно - побутових піснях?
Для Вас:

 Родинно-побутові пісні  поділяються на дві тематичні групи: пісні про кохання та пісні про родинне життя.  У свою чергу до пісень про родинне життя належать колискові, дитячі, жартівливі, сирітські, вдовині.
        Мотиви пісень про кохання надзвичайно розмаїті: вірність і пристрасть, зрада і ревнощі, кохання нерозділене і зневажене, розлука, ніжність, приворот тощо.
       Одна з відомих пісень в Україні – «Місяць на небі, зіроньки сяють». Кілька куплетів умістили в собі історію життя двох закоханих. Центральний образ твору – «очі дівочі», вони полонили серце козака. У пісні простежується одна з рис фольклорних творів – варіативність: «Ви ж мені, очі, вік вкоротили» і «Ви ж мене, очі, плакать навчили».
       Мотив розлуки пронизує пісню «Цвіте терен, цвіте терен». Це монолог дівчини, яка нарікає на зрадливого коханого: «Десь поїхав мій миленький іншої шукати».
      Варто звернути увагу на ще одну суттєву особливість пісень про кохання: ліричними героями в них завжди є або двоє закоханих, або один з них. Проте часто згадують і про інших людей, переважно про матерів, які визначають долю дітей:
Ой не хоче твоя мати
Мене, бідну, знати,
Хоче собі багатую
Невістку шукати!
      Основними рисами поетики пісень про кохання є:
-          виразно виявлені романтичні почуття;
-          сентиментальний пафос;
-          наявність образів-символів, порівнянь, постійних епітетів.
          Друга,  кількісно менша тематична група родинно-побутової лірики — це пісні про сімейне життя. У них відтворена реальна дійсність без прикрас і перебільшень, без поетизації, розповідається про родинні стосунки, життєві конфлікти, побут тощо. Елементи романтики, харак­терні для пісень про кохання, поступаються місцем буденщині, нелегкій праці, жорстокій реальності.
           Найпоширенішою є тема нелегкої жіночої долі. Існує думка, що складалися такі пісні жінками, які не зазнали щастя в сімейному житті. Іван Франко називав ці твори «жіночими невольничими псалмами». Часто дівчина, вийшовши заміж, стикалася з недоброзичливим ставленням із боку родичів чоловіка, особливо свекрухи. Тому такі пісні пронизані мотивами втоми, туги за рідним домом, де з матусею жилося щасливо.
            Інколи сімейне життя затьмарювали інші обставини, найгірша з яких — жорстоке ставлення чоловіка до жінки.
           Нелегка праця на полі і в домі, матеріальні нестатки, хвороби... Усе це знайшло відображення в ліричних піснях, у яких народ правдиво відтворив своє життя з його щоденними клопотами й миттєвими радощами. Глибина ліризму цих пісень виявляється не в поетизації сімейного життя, а у відвертій правдивості, реальності його відтворення.

3. Чи можна погоджуватися із думкою, що "Енеїда" Івана Котляревського - це енциклопедія українського народознавства?

4. Чому Біблію називають Книгою Книг? с.22 - 23 підручник
5. Яка роль пісень у п'єсі І.П.Котляревського "Наталка Полтавка"? https://gdz4you.com/literatura/tvory/tvir-na-temu-rol-pisni-v-pyesi-ivana-kotlyarevskogo-natalka-poltavka-2632/

Немає коментарів: