понеділок, 3 жовтня 2016 р.

Для учнів 9 - А класу

Готуймося до контрольної роботи з української літератури

Учень, який прагне мати найвищий рівень:

1. Характеризує народну драматургію та її основні жанри: пісню-гру з драматичними діалогами („Просо”), драматичну сценку-гру жартівливого характеру („Коза”), родинно-обрядову драму („Весілля”).
2. Знає періодизацію української літератури (прадавню українську літературу до ХІV ст.; давню – з ХІV ст
3. Характеризує літописи як пам’ятки історії і літератури: „Повість врем’яних літ” (приблизно 1113 р.), „Київський літопис” (з 1118 р. до 1200 р.), „Галицько-Волинський літопис”       (до 1292 р.). Аналізує перекладну церковну літературу (церковні книги візантійсько-болгарського походження) та світську літературу, серед творів якої називає „Слово про закон і благодать” Іларіона, „Поучення” Володимира Мономаха. Характеризує Іларіона як першого київського митрополита.
4. Знає „Слово о полку Ігоревім” як найвидатнішу пам’ятку давньоукраїнської і світової ку
 льтури, характеризує історичну основу твору, сюжет і композицію, жанр „Слова...”. Визначає тему та головну думку „Слова...”. Зіставляє характеристики князів Ігоря, Всеволода та Святослава. З’ясовує ліризм, моральну красу і велич Ярославни. Характеризує образ рідної землі. Знає про авторство поеми, про „віщого Бояна”. З’ясовує поняття колективного героя. Обґрунтовує єдність змісту і форми „Слова о полку Ігоревім”. Доводить, що це твір високохудожній, структурно досконалий, характеризує фольклорну основу пам’ятки та її художні особливості, називає відомих йому авторів перекладів та переспівів „Слова о полку Ігоревім”.

Немає коментарів: